Автомобілі СРСР — які назви користувалися найбільшою популярністю серед радянських авто?
Прізвиська присвоювали не лише легковикам, а й вантажним автомобілям та навіть транспортним засобам громадського користування. Проте найбільш яскраві та оригінальні назви мали ті автомобілі, якими користувалися радянські чиновники.
Радянський автопром славився не тільки своїми моделями, а й унікальним автомобільним фольклором, який подарував багатьом машинам неофіційні прізвиська. Ці назви, часом іронічні, відображали як зовнішній вигляд автомобілів, так і їхні функціональні особливості, стаючи невід'ємною частиною життя автолюбителів тих часів. Про найпопулярніші "клички" радянських машин розповіли оглядачі OBOZ.UA.
Деякі радянські автомобілі отримували прізвиська завдяки своїм характерним рисам. Наприклад, "народний автомобіль" ЗАЗ-965 з характерним округлим силуетом кузова був названий автолюбителями "горбатим", але водії також жартівливо іменували його "мильницею" або "запіком". Його наступники, ЗАЗ-966 і ЗАЗ-968, завоювали повагу під прізвиськом "вухаті" через характерні повітрозабірники.
Відзначеною популярністю користувався УАЗ-452, який отримав прізвисько "буханка" завдяки своїй формі, що нагадує хліб, який випікали в радянських пекарнях. У військовому середовищі його іноді називали "таблеткою" через застосування в медичних цілях. А версія з відкритим кузовом, УАЗ-452Д, здобула прізвисько "головастик" через подібність дизайну кабіни до морської істоти.
Позашляховики ГАЗ-67 та УАЗ-469 здобули милі прізвиська "козлик" і "бобик". Ці назви відображають їхню маневреність і невибагливість, асоціюючи моделі з вірним дворняжкою. Обидва автомобілі завоювали серця цивільних користувачів та військових завдяки своїй вражаючій здатності долати різноманітні перешкоди.
Водії не оминули увагою і вантажні машини радянського автопрому. Серед них виділялися "полуторка" (ГАЗ-АА) і "шишига" (ГАЗ-66). Перша назва пов'язана з вантажопідйомністю в півтори тонни, а друга стала скороченим варіантом для моделі з індексом 66. Вантажівка Кременчуцького заводу КрАЗ-255 з її масивними шинами отримала ім'я "лаптьожник" з натяком на традиційне взуття.
Культовим автомобілем став і Іж-27151, відомий як "каблучок" або "пиріжок". Ця розвізна машина використовувалася для доставляння продукції їдалень та інших закладів громадського харчування і нагадувала черевик або пиріжок.
Представницькі автомобілі для партійних лідерів, такі як ЗІЛи і ГАЗи, отримали прізвисько "членовози", що ілюструвало іронічне сприйняття ізоляції високопосадовців радянської епохи від повсякденного життя звичайних людей.
Серед автобусів культовим став угорський міський зчленований автобус "Ікарус-280", прозваний "гармошкою" за характерний гнучкий чохол у місці з'єднання частин кузова. Причому аналогічно будь-який автобус або тролейбус із такою особливістю отримував цю назву.
Раніше повідомлялося, що в Києві виявили унікальний лімузин Volvo 960 90-х років в ексклюзивній подовженій версії Executive. В Україні є тільки два таких автомобілі.