Фінансування конфлікту в Україні. Хоча доходи Росії від нафтового експорту зменшилися, це не сталося через введені санкції.


Цю інформацію наводить дослідження, проведене KSE Institute.

Згідно з дослідженням, незважаючи на те, що обсяги експорту російської сирої нафти та нафтопродуктів зросли на 0,5 млн барелів на добу, це підвищення не змогло компенсувати зниження експортних доходів через падіння цін на нафту, що призвело до зменшення загальних надходжень. Ціна на Urals FOB в Приморську та Новоросійську знизилася на $6,9 і $6,5 за барель відповідно, досягнувши рівня $62 за барель, а знижка до Brent трохи зросла, становлячи приблизно $11 за барель.

Російський експорт сирої нафти морем збільшився у натуральних обсягах на 8,6% у вересні, при цьому лише 8% поставок мали страхування IG P&I.

Експорт через порти Чорного моря знизився на 10,6% за останній місяць і тепер повністю залежить від танкерів тіньового флоту, які не мають страхування IG. У серпні ж 16% поставок мали таке страхове покриття.

Обсяги експорту з портів Балтійського моря збільшилися на 30,2% у порівнянні з попереднім місяцем, при цьому частка суден, які мають страхування, становила 16%.

Водночас рівень страхового покриття для експорту з портів Тихого океану залишається низьким і становить лише 2%, тоді як для експорту з портів на Арктичному узбережжі він повністю відсутній.

У зв'язку з новими подіями, США, Європейський Союз та Велика Британія ввели додаткові санкції проти російського тіньового флоту, виключаючи їх з комерційної діяльності. На 21 жовтня 92 танкери отримали санкції за перевезення російської нафти. "Оцінюючи ефективність цих заходів, Росія відновила використання 22 суден після тривалого простою, з яких 17 проходили через води ЄС та G7 або неподалік від них. Інші 70 танкерів залишаються поза комерційним обігом", – зазначено в дослідженні.

У вересні з портів Росії вирушили 112 танкерів, що належать до тіньового сектору, які перевозили сиру нафту; з них 79% мали вік понад 15 років. Крім того, два надвеликі танкери для транспортування сирої нафти (VLCC), які не можуть бути завантажені в російських портах через свої розміри, були використані для перекидання нафти з одного судна на інше (STS).

Для розширення операцій тіньового флоту Росія почала переводити танкери, що раніше належали Совкомфлоту, під управління інших компаній, щоб приховати фактичну власність.

Менеджери суден з ОАЕ та Китаю продовжують допомагати Росії експортувати сиру нафту за цінами, вищими за встановлену цінову стелю. "Ці менеджери сприяють підробці документів і організації STS трансферів для того, щоб приховати реальне походження нафти і маршрути танкерів", -- йдеться в повідомленні.

Крім того, Росія вдається до схеми подвійної реалізації нафти, щоб уникнути санкцій, отримуючи допомогу від судноплавних менеджерів.

У дослідженні підкреслюється, що Індія, Китай і Туреччина продовжують бути основними імпортерами російської сирої нафти, які забезпечують 98% всього обсягу експорту.

Так Індія збільшила імпорт на 13,5%, до 1,848 млн барелів на добу, тоді як Китай -- на 15,6%, до 1,358 млн барелів на добу.

Попри значне скорочення імпортних поставок на 33,3% у вересні, Туреччина залишилася в числі трьох основних імпортерів, купуючи 132 тисячі барелів на день, що є найменшим показником з грудня 2022 року, — зазначається в дослідженні.

За оцінками KSE Institute, доходи Росії від продажу нафти за поточних обмежень цін на нафту та санкційного статус-кво сягнуть $187 млрд в 2024 році та $143 млрд у 2025 році.

Проте недостатнє виконання санкцій може спричинити зростання доходів до 190 мільярдів доларів у 2024 році та 174 мільярдів доларів у 2025 році.

Related posts