Росіян переводять на "Жигулі": Через рішення уряду вартість вживаних іномарок у Росії стрімко зросте.
В Росії продавці автомобілів, що були у використанні, планують підвищити ціни в межах 5-30% вже цієї осені. Це рішення обумовлене новим указом Мінпромторгу Росії, який з 1 жовтня 2008 року збільшує утилізаційний збір для імпортованих автомобілів на 70-85%.
Про це пише The Moscow Times із посиланням на представників галузі.
Відповідно до проекту постанови уряду Росії, плата за автомобілі з об'ємом двигуна від 2 до 3 літрів може збільшитися до 1,56 мільйона рублів, тоді як в даний час вона становить 844 тисячі рублів.
Експерти агрегатора Likvi зазначають, що внаслідок підвищення утильсбору ціни на нові автомобілі з урахуванням розмитнення можуть зрости на 10-30%.
"Зазвичай підвищення цін на нові автомобілі призводить до відповідного підвищення вартості на вторинному ринку, хоча з деяким запізненням. Ми прогнозуємо поступове зростання цін на вживані автомобілі від 15% до 30%", - зазначив генеральний директор компанії Олександр Коротков.
Відзначається, що в категорії бюджетних марок нові правила обчислення утильзбору призведуть до зростання цін на 5-7%, тоді як у сегменті "люкс" підвищення може скласти до 30% і навіть перевищити цю позначку.
На початку серпня Асоціація "Російські автодилери" висловила занепокоєння через можливе різке зростання цін на автомобілі, яке може бути спровоковане ініціативами уряду РФ щодо підвищення утилізаційного збору. Внаслідок цих змін у 2030 році лише 5-7% росіян зможуть дозволити собі купівлю автомобіля.
За планом російського уряду, підвищення утильзбору буде поетапним. Перша індексація на 70-85% очікується 1 жовтня. Потім платіж передбачається збільшувати на 10-20% кожен наступний рік до 2030.
Раніше повідомлялося, що підвищення цін на автомобілі та нестача моделей західних брендів, які залишили російський ринок, призвели до незвичайної ситуації: вартість старіючих автомобілів зростає. Наприклад, автомобілі, придбані новими кілька років тому, тепер можна продати за вищою ціною, ніж вони коштували спочатку.
Інформація свідчить про те, що росіяни стали активніше оформлювати кредити, використовуючи свої транспортні засоби як заставу. Протягом перших п’яти місяців 2024 року громадяни Росії залишили в банках 858,2 тисячі автомобілів, мотоциклів і мопедів, що на 60% перевищує показники за аналогічний період попереднього року.
До того повідомлялося, що китайські бренди зайняли всі місця у п'ятірці найпопулярніших іномарок в Росії за підсумками 2023 року. Після виходу західних автовиробників з Росії частка китайських автомобілів у російському імпорті сягала 92%.