Великі технологічні компанії прагнуть зменшити контроль за штучним інтелектом в Європейському Союзі.
Найбільші світові технологічні компанії розпочали останню спробу переконати Європейський Союз запровадити м'які підходи до регулювання штучного інтелекту (ШІ), намагаючись уникнути багатомільярдних штрафів.
Цю інформацію повідомляє Reuters.
У травні цього року європейські законодавці затвердили "Закон про штучний інтелект" – перший у світі детальний нормативний акт, що регулює цю технологію. Однак до теперішнього часу залишається неясним, якою мірою ці правила будуть дотримуватися на практиці.
Згідно з інформацією, наведеною в публікації, Європейський Союз звернувся до компаній, науковців та інших зацікавлених осіб з проханням взяти участь у розробці кодексу. В результаті було отримано близько 1000 заявок, що свідчить про значний інтерес до цього процесу.
Під назвою "Кодекс практики" цей документ не матиме юридичної сили при вступі в дію наприкінці наступного року, проте він слугуватиме важливим орієнтиром для підприємств у дотриманні норм. Організація, яка стверджує, що дотримується законодавства, але не звертає уваги на кодекс, може опинитися в складній правовій ситуації.
"Якщо ми вдосконалимо кодекс, це дозволить нам підтримувати інноваційний розвиток", -- зазначив Боніфас де Шампрі, старший політичний менеджер CCIA Europe, що представляє компанії, такі як Amazon, Google і Meta.
Компанії, такі як OpenAI та Stability AI, зустрічаються з проблемами, пов'язаними з використанням контенту без відповідного дозволу для навчання своїх моделей, що може суперечити законам про авторське право. Відповідно до вимог "Акта про ШІ", ці компанії зобов'язані надавати "детальні резюме" даних, які вони використовують для тренування своїх штучних інтелектів.
В деяких бізнесових колах вважають, що резюме повинні бути максимально стислими, щоб зберегти комерційну таємницю. Проте інші експерти наполягають на важливості того, щоб автори контенту були поінформовані про використання їхніх творів без отримання попередньої згоди.
Великі компанії, такі як Google і OpenAI, також висловили бажання приєднатися до робочих груп, які працюватимуть над створенням кодексу. У той же час, неприбуткові організації, зокрема Access Now і Mozilla Foundation, також зацікавлені у внесенні свого внеску в цей процес.
"Якщо ми не проявимо обережності, великі компанії можуть намагатися зменшити критично важливі вимоги до прозорості," — попередив Максиміліан Ганц з Mozilla Foundation.
Нагадаємо, що в Каліфорнії були прийняті нові законодавчі акти, спрямовані на регулювання використання дипфейків у соціальних мережах, особливо в контексті виборчих процесів.