Інфляційні процеси в Україні активізуються: Державна служба статистики зафіксувала найбільше зростання цін.
Національний банк України також очікує прискорення продовольчої інфляції.
В Україні ціни на споживчому ринку в жовтні 2024 року зросли на 1,8% порівняно з вереснем. Водночас від початку року ціни збільшилися на 8,4%. Про це повідомляє Державна служба статистики.
Згідно з інформацією Державної служби статистики, у жовтні спостерігався ріст цін на продукти харчування та безалкогольні напої на 3,2%. Найбільш суттєво зросли ціни на овочі, які подорожчали на 18,2%, а також на яйця, що подорожчали на 18,1%.
Відзначається, що ціни на олію, фрукти, молоко і молочні вироби, соняшникову олію, зернові продукти, яловичину, безалкогольні напої, хліб, сало, а також рибу і рибні товари зросли в межах 6,9-1,3%.
Вартість алкогольних напоїв і тютюнових виробів зросла на 1,8%, що зумовлено підвищенням цін на тютюн на 2,6%.
Ціни на транспортні послуги збільшилися на 0,5%, головним чином через підвищення вартості пального та мастил на 0,8% та зростання цін на проїзд у автобусному пасажирському транспорті на 0,7%. У той же час, вартість проїзду в залізничному пасажирському транспорті знизилася на 4,7%.
Національний банк України прогнозує, що до другого кварталу 2025 року спостерігатиметься зростання продовольчої інфляції. У найближчі місяці ціни залишатимуться під тиском через знижену пропозицію деяких продуктів у порівнянні з минулим роком, збільшення загального попиту через високі бюджетні витрати, подальше загострення дисбалансів на ринку праці та брак електроенергії під час опалювального сезону.
"За підсумками, споживча інфляція досягне 9,7% наприкінці 2024 року і залишиться на підвищеному рівні в першій половині 2025 року", - зазначено у звіті.
Денис Марчук, заступник голови "Всеукраїнської аграрної ради", раніше заявив, що тенденція до підвищення цін на молочні вироби триватиме. Він прогнозує, що при стабільному постачанні електроенергії взимку, до кінця року ціни можуть зрости на 15%.
Також, як повідомляло УНІАН, результати недавнього соціологічного дослідження демонструють, що 44% українських споживачів обирають більш доступні за ціною, проте менш якісні товари. Водночас 45% респондентів зазначили, що частіше надають перевагу покупці більш якісних (більш корисних або смачних) продуктів, навіть якщо їх вартість вища.