Китай надав миттєву відповідь на рішучі дії Європейського Союзу щодо своїх електричних автомобілів.
Китайська влада закликала своїх автовиробників зменшити обсяги інвестицій у країни Європейського Союзу, зокрема в тих, що підтримали запровадження підвищених мит на китайські електромобілі. Це "рекомендація" з боку Пекіна з'явилася на фоні рішення ЄС підвищити мито на китайські електрокари до 45,3%. Цей крок отримав підтримку з боку десяти країн ЄС, серед яких Франція, Польща та Італія. Тим часом п'ять країн, включаючи Німеччину, виступили проти цього підвищення, а ще дванадцять країн утрималися від голосування.
Електричні автомобілі з Китаю (зображення з публічних джерел)
Зокрема, китайські автоконцерни, такі як BYD, SAIC та Geely, отримали рекомендацію призупинити інвестиції в ті країни, які підтримали підвищення мит. Таким чином, Китай намагається використати цей захід як важіль тиску у переговорах із ЄС, намагаючись уникнути різкого зниження обсягів експорту електромобілів на європейський ринок.
У 2023 році більше 40% експорту китайських електромобілів направлялося до Європи. Враховуючи високі митні збори в США та Канаді, скорочення постачань до Європи може значно ускладнити ситуацію з надлишком виробничих потужностей на внутрішньому ринку Китаю, де конкуренція вже досягла критичного рівня.
Китайські компанії мають амбітні плани щодо свого розвитку в Європейському Союзі. Наприклад, під час візиту прем'єр-міністра Іспанії Педро Санчеса до Китаю було підписано угоду про інвестиції в розробку обладнання для водневих установок в Іспанії на суму 1 мільярд доларів. Іспанія, разом із ще одинадцятьма державами ЄС, утрималася від голосування з питань митних тарифів. Компанія SAIC розглядає можливості для створення виробничого потужності в Європі та планує відкриття нового центру запчастин у Франції. Тим часом Італія веде переговори з компаніями Chery та Dongfeng Motor щодо можливих інвестицій.
BYD, один із провідних китайських виробників електричних автомобілів, зводить новий завод в Угорщині, яка виступила проти підвищення митних зборів. Крім того, компанія розглядає варіант перенесення своєї європейської штаб-квартири з Нідерландів до Угорщини.